Träff med kuratorn

Den 26 september hade jag en tid för att träffa en kurator. 

Det var väldigt nervöst för jag hade aldrig träffat en kurator tidigare. Hon var väldigt trevlig men ställde en väldigt massa frågor. Jag förstår att de måste göra det men det kändes konstigt, att där sitter hon och ska bedöma om jag är lämplig att få bli mamma. Så klart man var nervös.

Hon frågade massa om min uppväxt, min familj, sociala nätverk, hur jag såg på barnuppfostran, intressen, varför jag vill skaffa barn på egen hand, alkoholvanor, hur /om jag skulle berätta för barnet att pappan är en donator mm. Säkert massa mer frågor  som jag inte kan komma på just nu.
Det kändes bra efteråt kommer jag ihåg och att det var ett steg närmare ett barn.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0