Välkommen

Hej och välkommen till min blogg.

Vem är jag då?

Jag heter Martina är 34 år och bor 5 mil utanför Uppsala med min hund Rocky och 2 katter Ture och Trixie. Jobbar som Travel Agent. Det va lite kort om mig. Ni kommer att lära känna mig mer under den här resan.

Varför har jag startat den här bloggen?

Min högsta dröm sen många många år tillbaka har varit att få bli mamma. Då jag inte har träffat Mr Right så har jag bestämmt mig för att skaffa barn på egen hand med hjälp av en donator. Det här blev ju lagligt i Sverige den 1 april 2016 för ensamstående kvinnor att skaffa barn. Innan så var jag påväg att åka över till Danmark flera gånger för att göra insemination. Jag valde att avvakta då det var pågång att bli lagligt i Sverige.

Så den 1april kl 8.00 när Reproductionscentrum i Uppsala öppnade var jag på telefonen och ringde dom direkt. Efter det så har det det varit en lång väntan och en inte allt för spikrak väg. Jag har stött på en del motgångar som jag kommer att berätta mer om i senare inlägg, men jag ger inte upp hoppet om att få bli mamma.

Så jag valde att starta den här bloggen som en dagbok för mig själv och mitt framtida barn. När jag startade den här resan så har jag letat efter liknande bloggar, men har bara hittat ett fåtal.

Så om det är någon som funderar på att göra samma resa, har gjort resan eller är under resans gång så får ni gärna höra av er.

//Martina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0