Första mötet på RPC

Jag kom dit tidigt på morgonen innan jobbet den 22augusti och fick anmäla mig och sen vänta på en stol utanför ett rum där de tar blodprover. Jag minns att jag var jätte nervös. Hade fått fyllt i en hälsodeklaration som jag hade fått hemskickad med alla tider.


Fick tillslut komma in och det var 2 jättegulliga kvinnor som tog blodproverna och ställde lite frågor. Sen så va det inte så mycket mer utan att jag skulle komma tillbaka veckan efter för att träffa en kurator och sen efter det en läkare.

Minns att påvägen därifrån så gick jag som på moln. Nu var resan igång på riktigt💕

Dagen efter den 23aug så ringde telefonen och det var en sköterska från reproduktionscentrum som ringde. Ni kan ju gissa att jag fick hjärtat i halsgropen. Hon ringde för att de hade noterar att mitt BMI var lite för högt. Att hon var tvungen att avboka de 2 tiderna jag hade veckan efter. Hon sa att jag skulle ringa tillbaka så fort jag hade gått ner 4,7kg. Frågade om de verkligen var tvungen att avboka tiderna och hon sa att de var tvungna men att alla andra blodproverna såg bra ut. Så att jag skulle bara kämpa på och ringa tillbaka såfort jag hade gått ner de 4,7kg. Jag blev väldigt frustrerad men samtidigt glad att alla blodprov såg bra ut.

Envis som jag är började jag genast att planera hur jag kunde gå ner de där ynkla 4,7kg så snabbt som möjligt. Tog dagliga promenader och ändrade kosten och redan den 3sep så hade jag gått ner 4,8kg dvs bara på 11dagar😊

Den 5sep så ringde jag glad för att få nya tider och det var en sköterska som svara som inte riktigt trode mig att jag hade gått ner så snabbt och frågade hur jag hade gjort. Tillslut så fick jag nya tider som skulle skickas med posten. De vet inte hur envis jag är när jag verkligen vill nåt😊




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0