1 april 2016

Som om jag hade väntat på den här dagen då det blev lagligt för ensamstående kvinnor att kunna skaffa barn på egen hand.


Jag kastade mig på telefonen direkt kl 8.00 då jag visste att reproduktionscentrum i Uppsala skulle öppna. De hade uppringningstider som hos vårdcentralen. Tror de ringde upp mig strax innan kl 9.00 och sa att de skulle sätta upp mig på en väntelista då de inte hade alla rutiner och riktlinjer klara än. Den trevliga kvinnan som ringde upp sa att de just hade pratat och undrat om hur många det var som skulle höra av sig den dagen. Så jag var nog garanterat en av de första som ringde😊.
Hon sa även att de inte skulle bli aktuellt först i slutet av sommaren/ibörjan av hösten. 

Envis som jag är och rätt duktig på att ta reda på saker så lyckades jag ta reda på att de skulle ha ett möte för att sätta alla rutiner och riktlinjer kring detta den 21juni. Så jag ringde dom direkt den 22juni och de sa att jag hade fått tid i september för första mötet och att allt skulle komma med posten.

Den 25juni 3 dagar kom det efterlängtade brevet med 3 olika tider. Den första för blodprov och inskrivning redan den 22augusti. De andra 2 tiderna var veckan efter den 29 augusti. Då skulle jag först få träffa en kurator och sen en läkare för en gynundersökning.

Nu var jag igång❤️




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0